Pionieren in tijden van Corona - Qlic sluit samenwerking met Oomen Verhuizers

In tijden van crisis handhaven veel bedrijven de status quo en worden risico’s vermeden. Hoe dit ook anders kan bewijst Oomen Verhuizers. Het snel groeiende familiebedrijf uit Katwijk heeft grote plannen om de markt voor self storage te veroveren en slaat hiervoor de handen ineen met maatwerk software bedrijf Qlic.

Hypermoderne self storage

Het bedrijf dat in 2019 een FD Gazellen Award won en daarmee tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland hoort is druk bezig met de bouw van de meest moderne opslagruimte ter wereld. “Met onze state-of-the-art opslagruimte bieden wij niet alleen de makkelijkste opslagruimte aan, maar ook de veiligste én goedkoopste uit de regio.” Aldus Emile Oomen.

Bij een traditionele self storage laad je je spullen in karretjes om vervolgens lange gangpaden door te moeten lopen. Door de beperkte ruimte op de karretjes betekent dit vaak dat je meermalen heen en weer moet lopen tussen je auto en de opslagruimte.

Bij Oomen Opslag wordt je opslag box (een verhuiscontainer met houten vloer en ventilatieroosters) met behulp van een volautomatische kraan voor je klaar gezet bij een overdekte laadplek. Hierdoor plaats je je spullen snel en eenvoudig vanuit je auto direct in je container. Ben je klaar met vullen, dan wordt je container uiterst behoedzaam weer tussen de andere containers geplaatst. Eenmaal opgeborgen, zijn de containers niet te openen. Een veiligere manier van opslaan bestaat er niet.

De nieuwbouw zal dit jaar plaats bieden aan 250 opslagboxen. Er komen ook speciale boxen voor het tijdelijk opslaan van old-timers voor bijvoorbeeld in de wintermaanden. In de loop van 2021 zal er een uitbreiding plaatsvinden zodat de totale capaciteit 500 opslagboxen wordt.

Klantportaal

De hypermoderne opslagruimte zal volledig digitaal en geautomatiseerd werken. Als klant vraag je eenvoudig opslagruimte aan in ons klantportaal via je telefoon, tablet of computer. De software zorgt er samen met het warehouse management systeem voor dat er een brandschone container voor je klaar staat op de door jou gekozen datum en tijdstip, zodat je op elk moment van de dag bij je spullen kunt.

Voor het bouwen van het klantportaal heeft Oomen Verhuizers gekozen voor Maatwerk software bedrijf Qlic. Frans Oomen zegt hierover:

“Het klantportaal is key voor het gemak dat we onze klanten willen bieden. We zijn op zoek gegaan naar een professionele partij die ons meer kon bieden dan enkel ‘u vraagt wij draaien’. We vonden het belangrijk dat deze partij vanuit eigen ervaring met ons mee kon denken over het inrichten van de processen, zodat de operatie zo efficiënt mogelijk verloopt en we onze klanten een optimale gebruikservaring kunnen bieden. Dit meedenken in oplossingen heeft - samen met de professionaliteit van de onderneming en de klik met het team - voor ons de doorslag gegeven om te kiezen voor Qlic”

Ideale klant

“We zijn erg blij en dankbaar voor het vertrouwen van Oomen Verhuizers. Oomen Verhuizers past perfect in ons ideale klantprofiel. Het is een groeibedrijf met ondernemers aan het roer die kansen zien en ook durven te pakken. Ook delen ze onze visie dat duurzaam groeien gepaard gaat met software die naadloos aansluit op processen”

“Vanuit onze ruime ervaring met het bouwen van klantportalen en het denken in oplossingen dat in ons DNA verwerkt zit, gaan we Oomen de komende jaren helpen om verdere groei te realiseren en de self storage markt te veroveren. Ik kijk uit naar al het moois dat de samenwerking ons gaat brengen” – Marijn Poelman, Directeur van Qlic.

De verwachting is dat de self storage medio november operationeel zal zijn.

Wil jij ook sparren met ons over een maatwerk software oplossing voor jouw bedrijf? Laat het ons weten en we nemen binnen 1 werkdag contact met je op.

 

Wouter Stienstra
Qlic

Terug naar overzicht