Elke organisatie die een website heeft of laat ontwikkelen wil via Google gevonden kunnen worden door bezoekers. Je wil dat je website bovenaan komt te staan wanneer bepaalde zoekwoorden in Google worden ingetypt. Je wil ook zeker dat je website als eerste verschijnt wanneer in een bepaalde regio gezocht wordt op zoekwoorden die gerelateerd zijn aan de content op jouw website.
Google indexeert websites aan de hand van diverse factoren. Google probeert deze factoren geheim te houden, maar door ervaring en onderzoek is een goed beeld ontstaan van de manier waarop de vindbaarheid van een website vergroot kan worden.
ZoekmachineOptimalisatie Zoekmachine-AdverterenJe organisatie heeft vast online doelen opgesteld. Qlic helpt je bij het behalen van deze doelen. Wij bieden verschillende diensten voor het optimaliseren van je online resultaten. Je kunt dan denken aan het verbeteren van de techniek en de content van je website (SEO), het adverteren op zoekwoorden (SEA), het analyseren van de huidige resultaten van je website en het aan de hand daarvan opstellen van nieuwe doelen of het toepassen en leren van bepaalde tools ten behoeve van de vindbaarheid.
Alles wat online wordt gedaan is meetbaar. Als je wil achterhalen hoeveel bezoekers je pagina trekt, hoe lang een bezoeker op je pagina blijft of hoe het gedrag binnen je website is, dan zijn daar mogelijkheden voor.
Het verhogen van de vindbaarheid in Google is een lastig proces. Er speelt een groot aantal factoren mee en er moet met heel veel zaken rekening worden gehouden. Denk je net een deel geregeld te hebben, dan zijn er alweer nieuwe ontwikkelingen en bijhorende factoren die moeten worden toegepast. Wij houden deze ontwikkelingen nauwlettend in de gaten.
Qlic helpt je graag, onze online specialisten weten wat ze doen en zorgen ervoor dat je beter gevonden wordt in de online wereld. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Je hebt een website en deze staat nu een aantal weken online. Je gevoel zegt dat je website niet gevonden wordt. Google Analytics bevestigt dit: er is weinig verkeer (d.w.z. bezoekers) richting je website, en wanneer bezoekers je website hebben gevonden verlaten ze deze net zo snel weer. Qlic kan hierbij helpen en zorgt voor een verhoogde conversie (je bezoekers doen wat jij wil dat ze op jouw website doen).
Je hebt een SEO-traject ondergaan: je website is technisch juist en klopt qua inhoud. Vervolgens wil je je bezighouden met SEA, oftewel zoekmachine-adverteren. Het doel van SEA is zichtbaar worden binnen je doelgroep. Door te adverteren met gerichte zoektermen en een vooraf bepaald budget kun je dit realiseren. De online specialisten van Qlic helpen je hierbij.
Je hebt een website en je wil weten hoe het ervoor staat. Qlic maakt duidelijk hoeveel bezoekers op welke pagina’s terechtkomen en hoe lang bezoekers op je website verblijven. Tevens geeft Qlic inzicht in de conversie van je website en of er leads worden gegenereerd.
Als de fase van het rapporteren is afgerond, is het van belang dat de resultaten worden geanalyseerd. Zo nodig wordt er extra onderzoek gedaan. Het team van Qlic is hierin gespecialiseerd en zal je voorzien van een gedegen advies.
Marc Wessels / Scriptplus