Rapportage en tools

Je hebt een website en wilt weten hoe het ervoor staat. Je wilt weten hoeveel bezoekers je pagina’s halen en hoe lang mensen op de website verblijven. Ook ben je benieuwd naar de conversie en wil je achterhalen of je website leads genereert.

Er zijn ongetwijfeld meer items die je wilt weten. Via zogenoemde optimalisatie tools kunnen we voor je achterhalen wat de cijfers zijn. Hiervan maken we een rapportage en aan de hand van deze rapportage maken we een analyse en stellen we een advies plan op.

Je website in kaart brengen?

Overzicht door rapportages

Iedere optimalisatie heeft een ander doel. Het meest voorkomende doel is dat bezoekers over gaan tot actie. Vaak is dit dat er contact opgenomen wordt met je bedrijf. Wanneer je een proces als dit wilt optimaliseren gaan we eerst het gedrag van je bezoekers analyseren. De volgende optimalisatie tools gebruiken we binnen Qlic het meest. Ze sluiten aan bij Google, de marktleider op het gebied van zoekmachines.

Inzichtelijk door optimalisatie tools

Google Analytics

Houdt activiteiten naar, op en van je website bij en maakt dit inzichtelijk.

Google Search Console

Geeft een duidelijk beeld van de huidige situatie, maar geeft ook aan waar verbeteringen mogelijk zijn. Ook kun je hier je website opnieuw laten bezoeken door Google. Het opnieuw indexeren waardoor de meest up-to-date versie zichtbaar is.

Moz

Controleert je website op inhoudt en vergelijkt deze met concurrerende websites.

Pingdom

Geeft handige informatie met betrekking tot de snelheid van je website. Hierin worden de vertragende elementen getoond.

Hotjar

Filmt het gedrag van je bezoeker binnen je website. Waar klikt deze, waar wachten ze en hoe navigeren ze binnen je website.

Google PageSpeed Insights

Maakt inzichtelijk waarop je website minder goed scoort, dit is toegespitst op snelheid

WooRank

Geeft een globaal overzicht van alle technische aspecten en laat zo zien of je website aan de standaarden voldoet.

Ik wil inzicht in de resultaten van mijn website

Beter scoren in de zoekresultaten

Het zijn de vele activiteiten samen die ervoor zorgen dat je website beter gaat scoren in de organische zoekmachine resultaten van Google. Aan de hand van de rapportages gemaakt met de tools ben je weer een stap dichterbij.

Mocht je na het lezen van deze informatie vragen hebben, wil je de mogelijkheden voor je website bespreken, vul ons contactformulier in en een van ons zal zo gauw mogelijk contact met je opnemen.

Zoekmachine-optimalisatie (SEO)

Je hebt een website en deze staat nu een aantal weken online. Je gevoel zegt dat je website niet gevonden wordt. Google Analytics bevestigt dit: er is weinig verkeer (d.w.z. bezoekers) richting je website, en wanneer bezoekers je website hebben gevonden verlaten ze deze net zo snel weer. Qlic kan hierbij helpen en zorgt voor een verhoogde conversie (dat houdt in dat je bezoekers doen wat jij wil dat ze op jouw website doen).

Lees meer

Zoekmachine-adverteren (SEA)

Je hebt een SEO-traject ondergaan: je website is technisch juist en klopt qua inhoud. Vervolgens wil je je bezighouden met SEA, oftewel zoekmachine-adverteren. Het doel van SEA is zichtbaar worden binnen je doelgroep. Door te adverteren met gerichte zoektermen en een vooraf bepaald budget kun je dit realiseren. De online specialisten van Qlic helpen je hierbij.

Lees meer

Rapportage & Tools

Je hebt een website en je wil weten hoe het ervoor staat. Qlic maakt duidelijk hoeveel bezoekers op welke pagina’s terechtkomen en hoe lang bezoekers op je website verblijven. Tevens geeft Qlic inzicht in de conversie van je website en of er leads worden gegenereerd.

Lees meer

Analyse & Advies

Als de fase van het rapporteren is afgerond, is het van belang dat de resultaten worden geanalyseerd. Zo nodig wordt er extra onderzoek gedaan. Het team van Qlic is hierin gespecialiseerd en zal je voorzien van een gedegen advies.

Lees meer