Rapportage en tools

Je hebt een website en je wil inzicht in de hoeveelheid bezoekers en de tijd die bezoekers op je website besteden. Tevens wil je achterhalen wat je conversiepercentage is en of je website leads genereert. Met behulp van optimalisatietools achterhaalt Qlic wat de cijfers zijn. Dit doen we door een rapportage te maken en deze uitvoerig te analyseren. Aan de hand van de analyse stellen we een adviesplan op, die concrete handvatten bevat om je website verder te optimaliseren.

Je website in kaart brengen?

Overzicht door rapportages

Iedere optimalisatie heeft een ander doel. Het meest voorkomende doel is echter dat bezoekers over moeten gaan tot actie, bijvoorbeeld door contact op te nemen met je bedrijf. Bij de optimalisatie van dit proces analyseert Qlic het gedrag van je websitebezoekers aan de hand van onderstaande optimalisatietools. De tools sluiten aan bij Google, marktleider op het gebied van zoekmachines.

Inzichtelijk door optimalisatie tools

Google Analytics

Houdt activiteiten naar, op en van je website bij en maakt dit inzichtelijk.

Google Search Console

Geeft een duidelijk beeld van de huidige situatie, maar geeft ook aan waar verbeteringen mogelijk zijn. Ook kun je hier je website opnieuw laten indexeren door Google, zodat de meest up-to-date versie van je website zichtbaar is.

Moz

Controleert je website op inhoud en vergelijkt deze met concurrerende websites.

Pingdom

Geeft handige informatie met betrekking tot de snelheid van je website. De vertragende elementen worden getoond.

Hotjar

Filmt het gedrag van je websitebezoekers. Waar klikt de bezoeker, waar wachten de bezoeker en hoe navigeert de bezoeker binnen je website?

Google PageSpeed Insights

Maakt inzichtelijk waarop je website minder goed scoort, toegespitst op snelheid.

WooRank

Geeft een globaal overzicht van alle technische aspecten en laat zodoende zien of je website aan de standaarden voldoet.

Ik wil inzicht in de resultaten van mijn website

Beter scoren in de zoekresultaten

Al deze aspecten samen, waaronder de techniek, de inhoud en de snelheid van je website, zorgen ervoor dat je website beter gaat scoren in de organische zoekmachineresultaten van Google. Rapportages tonen belangrijke knelpunten en sterke punten en geven inzicht in optimalisatiemogelijkheden.

Wil je de optimalisatiemogelijkheden voor je website bespreken, schroom dan niet om ons contactformulier in te vullen. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Zoekmachine-optimalisatie (SEO)

Je hebt een website en deze staat nu een aantal weken online. Je gevoel zegt dat je website niet gevonden wordt. Google Analytics bevestigt dit: er is weinig verkeer (d.w.z. bezoekers) richting je website, en wanneer bezoekers je website hebben gevonden verlaten ze deze net zo snel weer. Qlic kan hierbij helpen en zorgt voor een verhoogde conversie (dat houdt in dat je bezoekers doen wat jij wil dat ze op jouw website doen).

Lees meer

Zoekmachine-adverteren (SEA)

Je hebt een SEO-traject ondergaan: je website is technisch juist en klopt qua inhoud. Vervolgens wil je je bezighouden met SEA, oftewel zoekmachine-adverteren. Het doel van SEA is zichtbaar worden binnen je doelgroep. Door te adverteren met gerichte zoektermen en een vooraf bepaald budget kun je dit realiseren. De online specialisten van Qlic helpen je hierbij.

Lees meer

Rapportage & Tools

Je hebt een website en je wil weten hoe het ervoor staat. Qlic maakt duidelijk hoeveel bezoekers op welke pagina’s terechtkomen en hoe lang bezoekers op je website verblijven. Tevens geeft Qlic inzicht in de conversie van je website en of er leads worden gegenereerd.

Lees meer

Analyse & Advies

Als de fase van het rapporteren is afgerond, is het van belang dat de resultaten worden geanalyseerd. Zo nodig wordt er extra onderzoek gedaan. Het team van Qlic is hierin gespecialiseerd en zal je voorzien van een gedegen advies.

Lees meer