Zoekmachine-adverteren (SEA)

Wanneer je een SEO-traject hebt ondergaan en je zeker weet dat je website technisch klopt en qua content staat, kun je gaan nadenken over SEA. SEA, in het Nederlands zoekmachine-adverteren, betekent gericht adverteren om zichtbaar te worden binnen je doelgroep. Adverteren gaat via gerichte zoektermen met een vooraf bepaald budget. Waar SEO gericht is op organische resultaten gaat SEA verder met gerichte advertenties.

"SEA zorgt voor meer gerichte bezoekers op je website via een doelgerichte onlinereclamecampagne. Dit aan de hand van gerichte zoektermen waarop je adverteert."

Wil je adverteren in Google en je conversies bijhouden?

Zoektermen, trefwoorden, keywords voor een SEA-campagne

Je doelgroep gebruikt bepaalde trefwoorden, keywords of targets vaak als zoekterm. Qlic bepaalt samen met jou wat de belangrijkste zoektermen zijn. Als een bezoeker een van deze trefwoorden als zoekopdracht in een zoekmachine invoert, dan komt jouw advertentie in beeld. Als de bezoeker ook daadwerkelijk op deze advertentie klikt en op jouw website binnenkomt ga je betalen. Op deze manier betaal je dus per klik. Je kunt het aantal kliks meetbaar maken.

Wat kost zoekmachine-adverteren (SEA)?

Een minimaal bedrag per klik is €0,05. Dit kan zomaar oplopen tot enkele euro’s. Hoe zorg je er dan voor dat je kosten aan SEA niet de pan uit rijzen? Om een aanzienlijk bedrag te voorkomen kun je zelf een maandelijks SEA-budget bepalen. Wanneer het aantal kliks dit bedrag heeft bereikt, stopt de advertentie automatisch. Zo is voor ieder budget een SEA-campagne mogelijk.

Hoe zien online advertenties er uit?

Je kunt bijvoorbeeld adverteren op themawebsites met behulp van een banner. Ook kun je adverteren in zoekmachines waarin je advertentie boven of onder de organische resultaten verschijnt.

Online advertentiemogelijkheden

  • Google Adwords
  • Google Shopping
  • Yahoo! & Bing Search Marketing
  • Marktplaats Admarkt
  • Facebookadverteren
  • LinkedIn Ads
  • YouTube-adverteren
  • Twitteradverteren
  • Gmail Sponsored Promotions
Ik wil online adverteren


Binnen de online markt is een hoop mogelijk op het gebied van online adverteren. Wij denken graag met je mee en kunnen helpen bij het bepalen van een online strategie. We nemen graag contact met je op om een afspraak in te plannen. Vul je gegevens in via ons contactformulier en wellicht bespreken we straks onder het genot van een kopje koffie de mogelijkheden.

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Je hebt een website en deze staat nu een aantal weken online. Je gevoel zegt dat je website niet gevonden wordt. Google Analytics bevestigt dit: er is weinig verkeer (d.w.z. bezoekers) richting je website, en wanneer bezoekers je website hebben gevonden verlaten ze deze net zo snel weer. Qlic kan hierbij helpen en zorgt voor een verhoogde conversie (dat houdt in dat je bezoekers doen wat jij wil dat ze op jouw website doen).

Lees meer

Zoekmachine-adverteren (SEA)

Je hebt een SEO-traject ondergaan: je website is technisch juist en klopt qua inhoud. Vervolgens wil je je bezighouden met SEA, oftewel zoekmachine-adverteren. Het doel van SEA is zichtbaar worden binnen je doelgroep. Door te adverteren met gerichte zoektermen en een vooraf bepaald budget kun je dit realiseren. De online specialisten van Qlic helpen je hierbij.

Lees meer

Rapportage & Tools

Je hebt een website en je wil weten hoe het ervoor staat. Qlic maakt duidelijk hoeveel bezoekers op welke pagina’s terechtkomen en hoe lang bezoekers op je website verblijven. Tevens geeft Qlic inzicht in de conversie van je website en of er leads worden gegenereerd.

Lees meer

Analyse & Advies

Als de fase van het rapporteren is afgerond, is het van belang dat de resultaten worden geanalyseerd. Zo nodig wordt er extra onderzoek gedaan. Het team van Qlic is hierin gespecialiseerd en zal je voorzien van een gedegen advies.

Lees meer