SEO staat voor Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie. SEO is het optimaliseren van een website om zo hoog mogelijk in de organische resultaten van Google te komen. In tegenstelling tot SEA is SEO onbetaald. In Nederland is Google de meest gebruikte zoekmachine: Google verwerkt namelijk wel 40.000 zoekopdrachten per seconde! De ranking van een website hangt af van de content, de SEO-structuur, de hoeveelheid backlinks (externe links), de populariteit van een website op social media en de actualiteit van je website. Een website die hoog in de organische zoekresultaten van Google staat voldoet aan de volgende eisen:
Uit deze eisen blijkt dat Google het belangrijk vindt dat een zoekmachinegebruiker de beste en meest relevante resultaten krijgt. Door SEO op de juiste manier toe te passen kan dit daadwerkelijk gerealiseerd worden. Het resultaat: hogere rankings en een betere vindbaarheid van je website!
Heb je zelf geen ervaring met SEO of zoekmachineoptimalisatie? Wil je dat je website hoger in Google komt te staan? Dan ben je bij Qlic aan het juiste adres! Wij doen een SEO-check van je website en optimaliseren vervolgens de techniek en content van je website, zorgen voor linkbuilding en betrekken ook je social media-kanalen erbij. Op die manier zorgen we ervoor dat website meer conversie genereert. In een vrijblijvend gesprek kun je je wensen kenbaar maken en leggen wij alle opties aan je voor. Zo kunnen we bijvoorbeeld ook met je sparren over een SEA-strategie.