CRM / ERP op maat

Een belangrijk middel bij het verwerken van klantgegevens is het CRM- of ERP-systeem. Op de markt zijn vele kant-en-klare systemen te krijgen. Qlic heeft zich gespecialiseerd in maatwerk CRM- en ERP-systemen, systemen die nét wat meer vragen. Qlic zorgt ervoor dat deze systemen naadloos aansluiten op jouw organisatie.

Klantgegevens wil ik snel kunnen verwerken

Een CRM op maat

CRM staat voor Customer Relationship Management. In een CRM-systeem worden alle klantgegevens verwerkt en opgeslagen. Het CRM-systeem organiseert en optimaliseert de relatie tussen klant en onderneming. Contactmomenten met de klant staan centraal. De informatie wordt centraal opgeslagen, waardoor alle medewerkers hiertoe toegang hebben, of het nu gaat om het verwerken van een telefoongesprek, een inkomende mail, een pop-up bij een verjaardag, het zichtbaar maken van een saleskans of het verzenden van een reminder bij een afspraak. Samengevat versterkt een CRM-systeem potentiële en bestaande klantrelaties, maakt het kansen zichtbaar, creëert het efficiënte zichtbaarheid en biedt het overzicht in leads.

Een ERP op maat

ERP staat voor Enterprise Resource Planning. Een ERP-systeem verwerkt alle processen binnen een organisatie. Denk aan relaties, afspraken, klanten, leads, offertes, facturen en planning. Alle administratieve, financiële en logistieke bedrijfsprocessen komen samen in één managementsysteem. Een ERP-systeem heeft kostenbesparing als uiteindelijk doel. Doordat een ERP-systeem modulair is opgebouwd, kan een bedrijf het systeem zo inrichten dat het volledig aansluit op de behoeften van het bedrijf. De software gebruikt de ingevoerde informatie voor het bepalen van de meest efficiënte manier van werken en draagt op deze manier bij aan de effectiviteit, snelheid en flexibiliteit van de onderneming.

Een eigen CRM of ERP? We helpen je graag verder

Het verschil tussen CRM en ERP

Een CRM- en een ERP-systeem tonen veel overeenkomsten. Het grote verschil is echter de focus van beide systemen. Een CRM-systeem is gericht op klanten, terwijl een ERP-systeem gehanteerd wordt voor het inzichtelijk maken van bedrijfsprocessen. Met een CRM-systeem wordt de winst van een organisatie vergroot door bestaande relaties te optimaliseren en in te spelen op nieuwe kansen. Een ERP-systeem daarentegen zorgt voor winstvergroting door het reduceren van kosten en het optimaliseren van bedrijfsprocessen.

De voordelen van een maatwerk CRM/ERP?

  • De functies van maatwerksystemen sluiten naadloos aan op de behoeften van je onderneming.
  • De applicatie groeit mee met je organisatie.
  • De applicatie werkt kostenbesparend doordat je personeel efficiënter in kan zetten.
  • Je hebt geen last van overbodige en ongebruikte functies, waardoor de gebruiksomgeving overzichtelijk blijft en je meer gebruiksgemak ervaart.
  • Je hebt de mogelijkheid tot unieke functies in je software. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om de meer complexe bedrijfsprocessen te automatiseren.
  • Je hebt de mogelijkheid om je te onderscheiden van je concurrenten.
  • De applicatie is een duurzame investering.
  • De applicatie is overal beschikbaar, mits je een internetverbinding tot je beschikking hebt.
  • De applicatie is minder kwetsbaar dan bijvoorbeeld Excel. Dit betekent minder risico op het verlies van data.
  • Meerdere personeelsleden kunnen tegelijk in het systeem aan het werk zonder het risico te lopen elkaars data te overschrijven.
  • Er is sprake van consistentie in de invoer en uitvoer, wat het mogelijk maakt om betere en duidelijkere rapportages te maken.

Een voorbeeld van een van de voordelen

Stel, je wil in Excel de status 'goedgekeurd' toekennen aan items die correct gefabriceerd zijn. Dit kun je op verschillende manieren verwerken: 'Goedgekeurd', 'goedgekeurd', 'goed gekeurd' 'oke' en 'akkoord' zijn verschillende varianten van eenzelfde status. Wil je echter weten hoeveel procent van de items is goedgekeurd, dan is dit vanwege de verscheidene variaties aan statussen die worden toegekend aan correcte items niet juist te meten. Het gevolg: een lagere betrouwbaarheid van je gegevens en een incomplete rapportage. De maatwerksystemen die Qlic ontwerpt voorkomen deze fouten. In deze maatwerksystemen zijn dit soort velden namelijk gedefinieerd. Het resultaat: correcte metingen doordat fouten worden voorkomen en inconsistentie wordt tegengegaan.

Qlics gouden middenweg: CRM en ERP in één!

Qlic gaat hierin nog verder. Qlic biedt met haar CRM- en ERP-applicaties namelijk een gouden middenweg: één applicatie waarmee zowel de bedrijfsprocessen ondersteund worden (ERP) als waarin de klant- en partnerrelaties overzichtelijk bewaard worden (CRM). Een CRM- en ERP-systeem in één dus.

Wij laten je graag het door ons ontwikkelde systeem zien. Daarnaast zijn er tal van mogelijkheden voor een op maat gemaakt systeem voor jouw organisatie. Maak een afspraak, bel voor meer informatie of kom even binnenlopen in ons kantoor in Groningen.

Maatwerkapplicaties

Als ondernemer heb je vaak specifieke wensen. Een proces moet geautomatiseerd worden, je wil extra service op je website of er moet een applicatie specifiek voor een deel van je werknemers worden gemaakt. Dit wil je uiteraard op een unieke innovatieve werkwijze die zich onderscheidt van de concurrenten. Qlic maakt deze unieke software op maat.

Lees meer

CRM/ERP (Op maat)

Een belangrijk middel bij het verwerken van klantgegevens is het CRM- of ERP-systeem. Op de markt zijn vele kant-en-klare systemen te krijgen. Qlic heeft zich gespecialiseerd in maatwerk CRM- en ERP-systemen, systemen die nét wat meer vragen. Qlic zorgt ervoor dat deze systemen naadloos aansluiten op jouw organisatie..

Lees meer

Koppelingen (API's)

Een API maakt het mogelijk om gegevens van verschillende softwareprogramma's te koppelen. Denk hierbij aan het overnemen van gegevens van een bezoeker vanuit zijn Facebookaccount wanneer hij inlogt of het inlezen van een locatie via Google Maps in een app. Qlic weet dit te realiseren.

Lees meer

Wat we ook doen

De mogelijkheden bij Qlic zijn eindeloos. Wij houden ons ook bezig met het ontwikkelen van intranet, met het bouwen van geautomatiseerde informatieborden in een ontvangsthal of aanmeldportals bij een ingang, met het koppelen van systemen, met managementrapportages die verwerkt moeten worden en met het ontwikkelen van een klantenportaal. We vertellen je graag meer over deze werkzaamheden.