CRM / ERP op maat

Een belangrijk onderdeel bij het verwerken van je klantgegevens is het CRM of ERP systeem. Op de markt zijn vele kant en klare systemen te krijgen. Qlic heeft zich gespecialiseerd in de systemen die net wat meer vragen. Maatwerk CRM of ERP. Deze systemen passen bij de organisatie in plaats van andersom.

Klant gegevens wil ik snel kunnen verwerken

Een CRM op maat

CRM staat voor Customer Relationship Management. Dit wil zeggen, een systeem waarin alle klantgegevens verwerkt en opgeslagen worden. In deze software staan contactmomenten met de klant centraal. Het organiseert en optimaliseert de relatie tussen klant en onderneming. In het systeem wordt de informatie centraal opgeslagen en is hierdoor voor alle afdelingen en diens medewerkers beschikbaar. Of het nu gaat om het verwerken van een telefoongesprek, een inkomende mail, een pop up bij een verjaardag, het zichtbaar maken van een sales kans of het verzenden van een reminder bij een afspraak. Samengevat versterkt een CRM potentiële en bestaande klantrelaties, maakt kansen zichtbaar en creëert efficiënte zichtbaarheid en biedt overzicht in leads.

Een ERP op maat

Een ERP systeem verwerkt alle processen binnen een organisatie. Denk aan relaties, afspraken, klanten, leads, offertes, facturen en planning. Alle administratieve, financiële en logistieke bedrijfsprocessen komen samen in een management systeem. Een ERP systeem heeft kostenbesparing als uiteindelijk doel. Doordat een ERP systeem modulair is opgebouwd, kan een bedrijf het systeem zo inrichten dat het volledig aansluit aan de behoeften van het bedrijf. De software gebruikt de ingevoerde informatie voor het bepalen van de meest efficiënte manier van werken en draagt op deze manier bij aan de effectiviteit, snelheid en flexibiliteit van de onderneming. ERP staat voor enterprise resource planning.

Een eigen CRM of ERP? We helpen je graag verder

Het verschil tussen CRM en ERP

Een CRM en ERP systeem tonen veel overeenkomsten maar het grote verschil zit in de focus. Klant of proces. Een ERP heeft als focus de winstgevendheid van de organisatie vergroten terwijl de focus bij een CRM systeem ligt op het contact met klanten en hierdoor het vergroten van de sales.

De voordelen van een maatwerk CRM/ERP?

  • Functies van maatwerk systemen sluiten naadloos aan op de behoeften van je onderneming.
  • De applicatie groeit mee met je organisatie.
  • Kosten besparend door het efficiënter in kunnen zetten van personeel.
  • Geen last van overbodige en ongebruikte functies, hierdoor blijft de gebruiksomgeving overzichtelijk en ervaar je meer gebruiksgemak.
  • Mogelijkheid tot unieke functies in je software. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om de meer complexe bedrijfsprocessen te automatiseren.
  • De mogelijkheid tot onderscheiden ten opzichte van je concurrenten.
  • Duurzame investering.
  • Overal beschikbaar, mits je een internetverbinding tot je beschikking hebt.
  • Minder kwetsbaar dan bijvoorbeeld Excel. Minder risico op het verlies van data.
  • Meerdere personeelsleden kunnen tegelijk in het systeem aan het werk zonder het risico te lopen om elkaars data te overschrijven.
  • Consistentie in de invoer en uitvoer, dit maakt het mogelijk om betere en duidelijkere rapportages te maken.

Voorbeelden van deze voordelen

Bijvoorbeeld als je in Excel statussen gaat bijhouden. Dan kun je dit typen als Goedgekeurd, goedgekeurd, goed-gekeurd, oke, akkoord, etc. Allemaal menselijke variaties voor een vergelijkbare status. Wanneer je op een later moment dan percentages wil zien van goedgekeurde items, en het op verschillende manieren is getypt, is dit niet correct te meten, en ervaar je verlies in een groot stuk betrouwbaarheid en is de rapportage incompleet. In maatwerk systemen zijn dit soort velden gedefinieerd wat fouten voorkomt en inconsistentie tegengaat.

We gaan nóg verder

Wij gaan hierin nog verder. Qlic biedt met haar CRM / ERP applicaties een gouden middenweg, één applicatie waarmee de bedrijfsprocessen ondersteund worden en waarin tevens de klant- en partner relaties overzichtelijk bewaard worden.

Wij laten je graag het door ons ontwikkelde systeem zien, daarnaast zijn er tal van mogelijkheden voor een op maat gemaakt systeem voor jouw organisatie. Maak een afspraak, bel voor meer informatie of kom even binnenlopen in ons kantoor in Groningen.

Maatwerk applicaties

Als ondernemer heb je vaak specifieke wensen. Een proces moet geautomatiseerd worden, je wilt extra service op je website of een applicatie laten maken specifiek voor een deel van je werknemers. Dit op een unieke innovatieve werkwijze die zich onderscheidt van de concurrenten. Qlic maakt dit stuk unieke software op maat.

Lees meer

CRM/ERP (Op maat)

Een belangrijk onderdeel bij het verwerken van je klantgegevens is het CRM of ERP systeem. Op de markt zijn vele kant en klare systemen te krijgen. Qlic heeft zich gespecialiseerd in de systemen die net wat meer vragen. Maatwerk CRM of ERP. Deze systemen passen bij de organisatie in plaats van andersom.

Lees meer

Koppelingen (API's)

Wanneer je een website hebt of een programma hebt laten ontwikkelen wil je op een gegeven moment de mogelijkheid benutten tot het koppelen van gegevens. Een bezoeker moet kunnen inloggen en gegevens moeten vanuit een facebookaccount worden overgenomen. Een locatie moet worden achterhaald via google maps en worden ingelezen in een app. Qlic weet dit te realiseren.

Lees meer

Wat we ook doen

De mogelijkheden bij Qlic zijn eindeloos. Van intranetten tot geautomatiseerde informatie borden in een ontvangst hal, van aanmeldportals bij een ingang tot het koppelen van systemen, management rapportages die verwerkt moeten worden of het laten ontwikkelen van een customer portal. We vertellen je graag over het werk wat we nog meer doen.